Chillbroek favoriet in Nederland

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Ruim 60 procent van de Nederlanders kleedt zich na het werk om en ploft dan in gemakkelijke kleding op de bank.

De ‘chillbroek’ is favoriet bij 43 procent van de vrouwen en bij 31 procent van de mannen. Dit blijkt uit onderzoek van Livera onder ruim duizend Nederlanders. Pyjama’s spelen in de Nederlandse huiskamer geen grote rol. Deze worden bewaard voor de slaapkamer. Ook is er een groot verschil te zien in de mening van ouderen en jongeren. Na de ‘chillbroek’ zijn pyjama’s vooral populair bij jongeren tussen de 18 en 24 jaar (20 procent). De populariteit daarvan daalt naarmate de leeftijd van de respondenten oploopt. Suzanne Vredevoort, inkoopmanager Livera: “We zien dat de cultuur rondom avondmode aan het veranderen is. De Nederlander kleedt zich massaal om bij thuiskomst en we zien vooral dat de vrouwelijke consument op zoek is naar iets dat comfortabel, maar ook mooi en vrouwelijk is.”

pyamabroek