Hoe zorgt u dat uw personeel het beste functioneert?

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Voor ondernemers is personeel vaak de grootste kostenpost, maar ook het waardevolste bezit! Medewerkers moeten immers de klanten in de watten leggen en daarmee uw boterham verdienen. U kunt dan maar beter zorgen dat uw personeel daar heel goed in is. Als uw medewerkers regelmatig worden getraind, worden ze steeds beter in hun vak en zullen ze meer gemotiveerd zijn. Daarbij kunt u natuurlijk aan twee kanten kijken. Het vakinhoudelijke deel: nog beter advies geven door te zorgen dat uw medewerkers alles, maar dan ook alles, weten van het vak. En een verkooptechnisch deel: hoe zorgt u dat u de meeste omzet uit de klant haalt?

 

Denk dan aan bijverkoop, conversie, klantbenadering. Beide zaken moeten blijvend aandacht krijgen om te kunnen groeien. Natuurlijk kunt u zelf intern trainen, maar denk ook eens aan een externe trainer. Dat maakt vaak meer indruk op de medewerkers. ‘Vreemde ogen dwingen’ is niet voor niets het spreekwoord. Ook motiveert het de medewerkers, omdat u in hen wilt investeren. Natuurlijk vormt training een kostenpost. Maar ook deze kosten gaan voor de baat uit. Stel dat u € 800 betaalt om vier medewerkers te trainen en zij gaan daarna wekelijks vier sets extra verkopen, doordat ze beter advies geven en meer gemotiveerd zijn. Die investering verdient u dan snel terug! Bij diverse aanbieders en natuurlijk ook bij de Bodyfashion Academy kunt u kiezen uit een breed en interessant aanbod van trainingen en workshops. Twijfelt u nog aan het nut van deze investering in uzelf en/of uw medewerkers? Vijf redenen om vandaag nog die stap te zetten!

  1. Scholing maakt uw bedrijf beter. Goed opgeleid personeel maakt minder fouten, zorgt voor een betere dienstverlening en dit straalt weer af op uw bedrijf. Klanten ervaren dat zij beter geholpen worden dan bij vergelijkbare bedrijven en komen graag terug.
  2. Scholing houdt u scherp. Blijf de concurrentie voor door altijd mee te gaan met de nieuwste technologische ontwikkelingen en uw personeel op te leiden volgens de nieuwste inzichten. Door technologische vooruitgang, door de veranderende verhouding tussen online- en offlineverkopen en door de steeds beter geïnformeerde en kritische klant verandert de omgeving van uw bedrijf voortdurend. Wanneer u en uw medewerkers regelmatig cursussen volgen, voorkomt u dat u achterloopt en houdt u uw bedrijf up-to-date.
  3. Het volgen van cursussen verhoogt uw productiviteit. Uit onderzoek van EIM blijkt dat als mkb-bedrijven 1 procent meer personeel naar opleidingen sturen, de arbeidsproductiviteit met 2,3 procent toeneemt. Een concreet bewijs dat goed opgeleide medewerkers beter presteren en zich bovendien minder vaak ziekmelden!
  4. Cursussen zorgen voor minder personeelsverloop. Door medewerkers opleidingsmogelijkheden te beiden, worden zij gemotiveerder. Dat zorgt ervoor dat zij zich minder vaak ziekmelden en langer bij uw bedrijf blijven. Zo houdt u die oh zo belangrijke kennis en ervaring binnenboord.
  5. Cursussen zijn goed voor het bedrijfsimago. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) is ondernemen met oog voor mens en milieu. Ook zorgen voor uw medewerkers valt onder mvo en dat mag u best laten zien. Vertel bijvoorbeeld op sociale media over de opleidingen die u voor medewerkers organiseert en laat zien dat u een goede werkgever bent.