Ondernemen in coronatijd vraagt om creativiteit

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Ondernemen vraagt in deze tijden om een creatieve vertaalslag om alles zoveel als mogelijk draaiende te houden. De wereldwijde gezondheidscrisis raakt iedereen en de gevolgen zijn ook zeker voelbaar in de internationale bodyfashionbranche. Het zijn tijden waarin iedereen zich zorgen maakt over de gezondheid, het welzijn van elkaar en de wereldwijde economische situatie. 

Inmiddels zijn er allerlei initiatieven ontstaan. Van fabrikanten die mondkapjes produceren en inspirerende vlogs maken voor klanten, tot aan ondernemers die online modeshows verzorgen, leuke Facebook-acties organiseren en op afspraak klanten helpen zodat er voldoende afstand en ruimte in de winkel is. Winkeliers hebben volop maatregelen getroffen zodat de 1,5 meter afstand kan worden gehanteerd. Daarnaast worden consumenten door veel detaillisten telefonisch van adviezen voorzien en via social media op de hoogte gehouden van collecties en online acties.

‘Stay safe, Stay positive, Let’s stay connected’

De organisatie van LingeriePRO heeft laten weten dat de 40ste-editie dit jaar vanwege de Corona-maatregelen in België niet plaats zal kunnen vinden in juli. Het is nog niet bekend wanneer dan wel en ‘Stay safe, Stay positive, Let’s stay connected’ vormt de slogan van LingeriePRO. Eurovet heeft haar evenementenprogramma aangepast, in de hoop dat deze kunnen plaatsvinden onder gezonde en marktvriendelijke omstandigheden. De organisatie heeft besloten om de shows, die oorspronkelijk gepland waren voor juni, uit te stellen tot september 2020. Dit betekent vooralsnog dat de hele lingerie- en badmode industrie (van materiaalinkoop tot afgewerkte producten) zich mogelijk van 5-7 september zal verzamelen in Porte de Versailles. Maar niets is op dit moment zeker. Niemand kan in de toekomst kijken, maar laten we gezamenlijk volhouden en hopen dat de situatie snel verbetert. Tot die tijd: samen sterk & take care.