De Salon International de la Lingerie in Parijs was een energieke en gedurfde beurseditie, gekenmerkt door vele noviteiten, innovaties, vernieuwde en trendy collecties. Alle evenementen tijdens de beurs waren erop gericht om de snelle ontwikkelingen van de sectoren lingerie – loungewear, eindproducten, materialen en accessoires in kaart te brengen. De vakbeurs verwelkomde tijdens deze januari-editie veel internationale bezoekers en de stands werden druk bezocht gedurende de drie beursdagen. De nieuwe beursonderdelen en de positieve energie op de beursvloer werden gewaardeerd door alle inkopers en exposanten.
De Parijse lingeriebeurs onderstreepte gedurende drie beursdagen haar positie als referentie en toonaangevend evenement voor de complete lingeriebranche, met een programma in het teken van inspiratie en prospectie. Eurovet heeft de beurs radicaal veranderd dankzij een uitgebreid beursprogramma voor de retail en met krachtige en innovatieve instrumenten: de studie, de retailtour en het winkeldecor. Het forum diende als inspiratiebron voor trends en retail, waar professionals, exposanten en inkopers elkaar ontmoetten en informatie konden uitwisselen. Als voorloper en moderne vakbeurs heeft de Salon International de la Lingerie zich weten te vernieuwen tijdens deze beurseditie: een nieuwe indeling, nieuwe stands en nieuwe promotie van de merken. Een verandering van 180° voor een tijdperk van nieuw consumentengedrag. Elk jaar wordt het aanbod op de beurs verder uitgebreid om de grote variëteit van stijlen te kunnen presenteren. Dankzij het complete beursprogramma werd een succesvolle en plezierige januari-editie van de Salon International de la Lingerie neergezet. De dynamiek van de lingeriebeurs werd onderstreept door een lichte stijging van het totale bezoekersaantal. Het aantal premium- en vipinkopers steeg zelfs met 12 procent. Evenals tijdens de vorige januari-editie zijn de meeste bezoekers (64 procent) afkomstig van buiten Frankrijk en met name het aantal bezoekers uit de Verenigde Staten, Rusland, Kazachstan, Japan en Spanje is aanzienlijk gestegen. De grootste marktleiders uit de internationale distributie waren deze beurseditie aanwezig en vooral het aantal e-commercebedrijven, conceptstores en confectiemodewinkels was sterk gegroeid. Voor meer beursinformatie: www.lingerie-swimwear-paris.com