De organisatoren van de 37ste editie van de LingeriePRO, met als thema ‘Lingerie is the drug for me’, kijken zeer tevreden terug op het event.

De beurs – die twee keer per jaar plaatsvindt in de Antwerpse Waagnatie – is een zeer succesvolle editie geweest. In totaal hebben ruim 338 merken acte de présence gegeven. Het bezoekersaantal bleef gelijk met de voorgaande editie. Dat is een verdienstelijk resultaat, gezien het feit dat er verhoudingsgewijs de afgelopen tijd meer lingeriespeciaalzaken verdwijnen dan opstarten.
Catch!
Bijna zeshonderd boetieks uit voornamelijk België (69 procent) en Nederland (29,5 procent) bezochten de beurs. De beurs is dan ook ‘the place to be’ om inspiratie op te doen en effectief orders te plaatsen. Op deze plek is er voor elk wat wils, want zowel de gevestigde merken als goed geselecteerde ‘nieuwe’ labels zijn aanwezig. Catch! – de nieuwe dedicated zone voor upcoming labels – viel bij zowel aankopers als exposanten in de smaak. LingeriePRO is er inderdaad om exposanten én bezoekers te ondersteunen.
Voor deze laatste doelgroep gingen de organisatoren een samenwerking aan met het Nederlandse Kooplust. Op de beurs konden boetiekhouders vijftig tips om hun zaak nog beter te laten draaien van de wand plukken. Een waar succes, dat aantoont dat de ondernemende winkelier naar de toekomst kijkt en de evoluties op de voet wil volgen.
#ikb
Dankzij Creamoda werd een zeventiental Belgische labels extra in de kijker gezet onder het motto #ikb (ik koop Belgisch), een campagne van FlandersDC die een boost geeft aan zowel de desbetreffende merken als de winkeliers. De organisatoren vatten de LingeriePRO toekomst samen met een van de campagnequotes: ‘I’m so excited for all of the good things to come’ #lingerieisthedrugforme.
De volgende LingeriePRO
De volgende editie van LingeriePRO wordt gehouden op zondag 28 en maandag 29 juli 2019 in de Waagnatie, Antwerpen.