Trends in verpakkingen

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

De verpakking is al ruime tijd veel meer dan een omhulsel om het product te beschermen. Uiteraard heeft de verpakking een functioneel nut, maar het heeft zich de laatste jaren steeds meer ontwikkeld tot een merkuiting van het product en bedrijf. Het is de eerste indruk die wordt afgegeven als het cadeau wordt gegeven en uitgepakt. Anno 2019 wordt persoonlijke aandacht nog duidelijker zichtbaar. Dit is het jaar waarin verpakkingen een cadeau op zich zijn en uitpakken een waar feest wordt.

Trends verpakkingenPaardekooper Verpakkingen is al sinds 1919 actief in de (inter)nationale verpakkingsmarkt en houdt vanuit de eigen ideeënfabriek Wrapp!Dup de internationale trends nauwlettend in de gaten. Paardekooper heeft een aantal verpakkingstrends voor 2019 gesignaleerd en op een rij gezet. De verpakking maakt deel uit van het hele productconcept en wordt steeds vaker ingezet als een uiting van de identiteit. Consumenten zoeken de associatie met echte, natuurlijke en ambachtelijke elementen. Deze associatie is bijvoorbeeld terug te zien in het toenemend gebruik van kraftpapier en natuurlijke materialen.

Gepersonaliseerde verpakking

Personalisering van de verpakking is een trend die dit jaar verder zal worden doorgezet. Indruk maken met de verpakking wordt steeds belangrijker. De verpakking is onderdeel van de hele klantbeleving. Er wordt veel gebruikgemaakt van tekst om duidelijk te maken wat het product inhoudt, maar ook om de koper aan te spreken. De klant die het cadeau geeft, wil ook graag indruk maken. De verpakking is steeds meer een cadeau op zich en kan in toenemende mate gepersonaliseerd worden.