Van 7 tot en met 9 juli vond in Parijs Unique by Mode City plaats – het toonaangevende vakevenement voor de branche, georganiseerd door Eurovet.
Prachtige lingerie, kleurrijke badmode, comfortabele home- en loungewear, trendy activewear, de nieuwste beenmode… Van 7 tot en met 9 juli vond in Parijs Unique by Mode City plaats – het toonaangevende vakevenement voor de branche, georganiseerd door Eurovet. De Franse hoofdstad is nog altijd het toneel van de grootste beurs ter wereld op het gebied van lingerie, badmode, home-, lounge-, en activewear. Gedurende drie beursdagen presenteerden honderden internationale merken zich aan vele bezoekers van uit de hele wereld.
De beurzen van Eurovet zijn platforms voor ontmoetingen en gecreëerd om commerciële ontwikkelingen te versnellen, het merkimago te ondersteunen en innovatie- en inspiratiebron te zijn voor bedrijven van alle continenten. Als belangrijkste organisator voor de sector lingerie en badmode, met internationale evenementen in New York, Shanghai, Hong Kong, Las Vegas, Moskou en Parijs presenteerde Eurovet deze keer: Unique by Mode City: niet zomaar een vakbeurs, maar een nieuwe visie op vrouwelijkheid.
Vrouwelijkheid
Al 35 jaar lang vormt Mode City in Parijs een uniek vakevenement. De zomereditie wordt vaak beschouwd als een badmodebeurs, terwijl ruim 40 procent van het aanbod bestaat uit lingerie, maar sinds enkele jaren ook steeds meer uit sportswear. Unique by Mode City deelt dezelfde ambitie als de aanwezige merken en inkopers: de vrouw in de schijnwerpers zetten zodat zij zich uniek voelt. Duidelijk is dat de vrouwelijkheid een evolutie heeft meegemaakt. Het gaat niet meer systematisch om verleiding. De vrouwelijke visie van Unique by Mode City betreft een terugkeer van de vrouw naar zichzelf. Een nieuwe vorm van intimiteit op zoek naar ‘houden van zichzelf en een zekere zelfacceptatie’. De deelnemende merken hebben deze vrouwelijke diversiteit ongetwijfeld benadrukt.
Marktreferentie
Unique by Mode City wil functioneren als gids, als marktreferentie en voorloper op het gebied van veranderingen. Bezoekers kregen dan ook weer een brede kijk op de nieuwste trends en ontwikkelingen. Aanwezig waren vele vertrouwde merken, alternatieve labels, nieuwe designers en ‘upcoming’ brands op het gebied van de lingerie, nachtmode, lounge- en homewear en activewear voor dames, heren en kids. Exposanten en bezoekers lieten zich opnieuw positief uit over de hoogstaande kwaliteit van de beurs, die nog steeds een belangrijke gelegenheid is voor goed voorbereidende exposanten en gemotiveerde inkopers. Ook de fashionshows vielen bij het publiek zeer goed in de smaak.