'Vaak niet duidelijk hoe met elkaar en klanten om te gaan'

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Van de Nederlandse werknemers in de retail schaamt 20 procent zich voor de manier waarop de organisatie waarvoor ze werken, omgaat met klanten.

Dit blijkt uit onderzoek onder 1.024 werkenden van Soulful Rebels, hét bureau voor merkintegriteit in Nederland.
Daarnaast zegt ongeveer de helft van de ondervraagden in de retail dat de eigen organisatie zich naar buiten toe mooier voordoet dan ze in werkelijkheid is. “Tijdens veel van onze cultuurverandertrajecten zien we dat medewerkers geen helder kader hebben van hoe ze met elkaar en met hun klanten moeten omgaan”, aldus Lenneke Persons, co-founder van Soulful Rebels. “De missie, visie en kernwaarden staan meestal op papier, maar zijn verder niet vertaald naar gedrag en worden daarom niet nageleefd. Dit leidt regelmatig tot situaties waarin medewerkers doen wat ze goed lijkt, maar wat niet in lijn is met wat de organisatie eigenlijk van hen verwacht.”

retail